In oktober 2013 vertrokken wij naar Frankrijk. Naar een gedroomd leven waarin alles wat we lief hebben samenkwam. Onze liefde voor Frankrijk, de natuur van de Allier (Auvergne) met zijn rust en ruimte, de dieren, de mensen, het simpele boerenleven met een stuk zelfvoorzienendheid én, niet in de laatste plaats, onze passie voor koken met goede, pure ingrediënten van het land. Domaine la Charvière, een prachtige Bourbonnaise boerderij uit 1800 met een ruime 5 hectare land met daarop een camping à la ferme, piscine, 2 gîtes, chambres d'hôte, 2 sauna's en natuurlijk onze table d'hôte. La vie en pleine campagne ofwel het verwennen van onze gasten met al het goede dat het Franse plattelandsleven te bieden heeft.
Onze boerderij middenin het prachtige groene landschap van de Bourbonnais zindert dan ook van het leven.
Bienvenue à la Charvière!

dinsdag 17 september 2013

Echt al herfst....


Natter en donkerder dan deze morgen kan het haast niet. Door de stevige wind ligt er overal hout op de weg en zijn de eerste peren uit de boom gewaaid. Op het erf is het uitgestorven; geen beest te zien. Noah vanmorgen snipverkouden naar de schoolbus gebracht, gelukkig maar voor een half dagje. Vandaag zou ik naar de markt in Montmarault gaan, maar of dat een goed idee is?

14 opmerkingen:

  1. Hier is het ook maar miserabel, winterdekbed al op het bedje!
    Succes vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Winterdekbed? Goed idee! :) Geniet van je vrije dag!

      Verwijderen
  2. Houtkachel aan, kop koffie en lekker een boek lezen. Geen baas die iets te zeggen heeft. Heerlijk leven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of gewoon bankhangen en film1 kijken, ook lekker!

      Verwijderen
  3. Je fototoestel en je loggevoel is gelukkig weer boven komen drijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genoeg te fotograferen en te vertellen hier Marjolein. Maar of ik de tijd ga vinden?

      Verwijderen
  4. Top hoor, workshops fotografie zijn ook intrek Miriam, staan die ook op het menu?
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Miriam,

    Wat leuk weer wat van je te horen.
    Jeetje, een boerderij in Frankrijk, da's nog eens wat anders.
    Maar zo te lezen gaat alles prima en hebben jullie het goed naar de zin. :-)
    Bij mij ligt het fotograferen een beetje stil, heb een andere baan moeten zoeken omdat mijn contract niet verlengd werd. Wel iets gevonden maar heb het totaal niet naar mijn zin, dat, en ook het zware werk vreet energie.
    Gelukkig heb ik wel bijna vakantie en gaan we een paar dagen naar New York, daar hoop ik in elk geval qua fotograferen wel lekker aan de gang te kunnen gaan.
    Op de site van zoom heb ik wat recente foto's staan en daar blijf ik waarschijnlijk ook foto's posten in de toekomst. (http://sbuwalda.zoom.nl/ )
    Ik ben blij dat ik je mooie foto's en verhalen weer kan lezen, en ga je dan ook zeker weer volgen.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Sylvia, bij jou dus ook het nodige veranderd. Lastig, een baan die je niet leuk vindt. Hopen dat er iets anders op je pas komt! New York! Wow! Vergeet je niet bij ground zero naar het park te gaan dat door Piet Oudolf is aangelegd? FOTO'S!!! :)

      Verwijderen
  6. Dag Miriam,
    Leuk van je te horen en dat je een nieuwe start hebt gemaakt in het mooie Frankrijk.
    De boerderij en de omgeving zien er geweldig uit.
    Het loggen zit je nog in het bloed :-)) dus......
    Ga je weer volgen hoor ,)
    Veel succes ! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Miriam,

    Wat leuk om weer even wat van je te horen, en dan nog wel helemaal vanuit het verre Frankrijk. Clermont-Ferrand ... lang geleden dat wij daar waren, 20 jaar om precies te zijn. Ik heb deze week net de foto's van die prachtige omgeving nog door handen gehad. :-)

    Als ik het goed begrijp, zijn jullie daar een camping begonnen. Machtig! Dat is nog een tijdje onze droom geweest ... Maar tegenwoordig zijn we wel blij dat we die niet hebben waargemaakt.

    Ik heb je nieuwe blog aan mijn leeslijst toegevoegd, want ik ben benieuwd hoe het jullie daar vergaat en hoe jullie domein eruit ziet.

    Groeten uit Fryslân,
    - Jan K. alias Afanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Jan, wat let je. Die prachtige omgeving is er nog steeds en je kunt hier heel wat fotokuiertjes maken! Het is de droom van veel Nederlanders, een camping in Frankrijk. Voor ons één die uitkomt, hoe wonderlijk.... Maar ik kan je wel vertellen dat er heel wat bij komt kijken. Lang proces en veel geduld.... Hoe is het met je lastige lijf?

      Verwijderen
    2. Ik vrees dat het er niet in zal zitten om daar nog heel wat fotokuiertjes te kunnen maken, Miriam. Dat lastige lijf wordt gestaag lastiger, heuveltje op en heuveltje af is voor mij niet meer weggelegd. Maar gelukkig heb ik de top van de Puy de Dôme in 1993 al gehaald. :-)

      Verwijderen