In oktober 2013 vertrokken wij naar Frankrijk. Naar een gedroomd leven waarin alles wat we lief hebben samenkwam. Onze liefde voor Frankrijk, de natuur van de Allier (Auvergne) met zijn rust en ruimte, de dieren, de mensen, het simpele boerenleven met een stuk zelfvoorzienendheid én, niet in de laatste plaats, onze passie voor koken met goede, pure ingrediënten van het land. Domaine la Charvière, een prachtige Bourbonnaise boerderij uit 1800 met een ruime 5 hectare land met daarop een camping à la ferme, piscine, 2 gîtes, chambres d'hôte, 2 sauna's en natuurlijk onze table d'hôte. La vie en pleine campagne ofwel het verwennen van onze gasten met al het goede dat het Franse plattelandsleven te bieden heeft.
Onze boerderij middenin het prachtige groene landschap van de Bourbonnais zindert dan ook van het leven.
Bienvenue à la Charvière!

maandag 16 december 2013

Schatkist....


Bij onze regelmatige trip naar Montlucon hoort ook altijd een bezoek aan mijn favoriete winkel: Samarcande. Voor mij is het een soort Walhalla. Een schatkist gevuld met alles wat ik lekker vind. Een ongelooflijk assortiment kruiden en specerijen van over de hele wereld, chocolade, likeurtjes, caramels, koekjes, wierrook, heel veel soorten thee en natuurlijk de koffie. De heren van Samarcande branden hun eigen koffie. En weten wat ze doen. Wij hebben diverse bonen geprobeerd, geloof me, er zit echt heel veel verschil tussen, maar hun zelf gemelangeerde koffie met de exotische naam "comptoir des Indes" is onze absolute favoriet.  Daar komt nog bij dat de ontzettend vriendelijke en behulpzame eigenaars gek zijn op lekker eten en daar dan ook heel graag over kletsen. Of recepten delen. Eén ding is zeker: je kijkt je ogen uit en bent er niet zomaar weg, zeker niet in kersttijd!


1 opmerking:

  1. Ziet er allemaal heel verleidelijk uit, ik kan me voorstellen dat je daar graag komt!

    BeantwoordenVerwijderen