In oktober 2013 vertrokken wij naar Frankrijk. Naar een gedroomd leven waarin alles wat we lief hebben samenkwam. Onze liefde voor Frankrijk, de natuur van de Allier (Auvergne) met zijn rust en ruimte, de dieren, de mensen, het simpele boerenleven met een stuk zelfvoorzienendheid én, niet in de laatste plaats, onze passie voor koken met goede, pure ingrediënten van het land. Domaine la Charvière, een prachtige Bourbonnaise boerderij uit 1800 met een ruime 5 hectare land met daarop een camping à la ferme, piscine, 2 gîtes, chambres d'hôte, 2 sauna's en natuurlijk onze table d'hôte. La vie en pleine campagne ofwel het verwennen van onze gasten met al het goede dat het Franse plattelandsleven te bieden heeft.
Onze boerderij middenin het prachtige groene landschap van de Bourbonnais zindert dan ook van het leven.
Bienvenue à la Charvière!

dinsdag 10 februari 2015

Eigenwijze Tigger...


Meldde ik een paar dagen geleden nog jubelend dat ik een huis had gevonden voor Tigger, ging eergisteren de telefoon. Tigger kon niet wennen. Hij verstopte zich doorlopend achter de meubels en zat klaaglijk te miauwen. Het arme ding. Zoals eerder afgesproken: als het niet zou gaan kwam hij weer terug. En dus, even na het middaguur, werd de kleine weer terug gebracht. Met koekjes voor mij en snoepjes voor hem. Stiekem was ik blij hem weer te zien, en hij ook. Ik zou zweren dat ik een vergenoegde grijns op zijn gestreepte koppie zag. Alsof hij niet weg was geweest ging hij naar de brokkenbak, om vervolgens weer lekker op de bontdeken op de bank te gaan liggen. Het was duidelijk; dit was Tiggers huis. Daar heeft hij zelf voor gekozen. En dus scharrelt hij nu weer hier rond, slaapt 's avonds met de anderen op de bontdeken en gaat af en toe naar buiten voor een ommetje. Maar niet te lang, want binnen vindt hij het veel aangenamer. Tja, kattenliefhebbers weten het al lang; een kat laat zich niets vertellen.... En de aardige mensen die het met liefde geprobeerd hebben? Die heb ik beloofd te bellen als ik weer kittens heb. En dat wordt dus vandaag. Middenin de koudegolf heeft Chiquita 5 prachtige, tevreden kittens gekregen op de hooizolder. Volgende week haal ik ze naar beneden in een bench om ze gewend te laten raken aan ons. En aan een nieuw baasje, want die zal vast wel zo af en toe komen kijken...

1 opmerking:

  1. Hallo Miriam, Leuke blog met schitterende foto's. Wij zijn in de buurt van Montaigut een vakantiehuis aan het bouwen, dus wij kennen de omgeving goed. Groeten Marja

    BeantwoordenVerwijderen