In oktober 2013 vertrokken wij naar Frankrijk. Naar een gedroomd leven waarin alles wat we lief hebben samenkwam. Onze liefde voor Frankrijk, de natuur van de Allier (Auvergne) met zijn rust en ruimte, de dieren, de mensen, het simpele boerenleven met een stuk zelfvoorzienendheid én, niet in de laatste plaats, onze passie voor koken met goede, pure ingrediënten van het land. Domaine la Charvière, een prachtige Bourbonnaise boerderij uit 1800 met een ruime 5 hectare land met daarop een camping à la ferme, piscine, 2 gîtes, chambres d'hôte, 2 sauna's en natuurlijk onze table d'hôte. La vie en pleine campagne ofwel het verwennen van onze gasten met al het goede dat het Franse plattelandsleven te bieden heeft.
Onze boerderij middenin het prachtige groene landschap van de Bourbonnais zindert dan ook van het leven.
Bienvenue à la Charvière!

vrijdag 27 mei 2016

Pure rijkdom.....


Het is mijn rijkdom: het bloemenveld tussen de boerderij en de gite, en erachter. Ooit begonnen met gefreesde verse grond en heel veel bloemenzaad. Het komt gewoon weer op en ik gooi er in de lente weer lukraak wat zakjes bloemenzaad tussen. Elk jaar ziet het er weer anders uit en stelen andere bloemen de show. Dit jaar overheersen de Damastbloemen en de Margrieten. Gisteren ontdekte ik de eerste Klaprozen tussen het groen, en, geen idee dat ik dat ook gezaaid had, Duizendschoon. Vaak loop ik er even naar toe om te snuffelen en te genieten. Wat me vooral goed doet is de enorme hoeveelheid zoemers en fladderaars. Mijn eigen bloemenweitje, wat heb ik daar vaak van gedroomd. Pure rijkdom.....

1 opmerking:

  1. Oh.....wat is dit mooi, trouwens jullie hele boerderij
    Wat mooi verpakt....geweldig

    BeantwoordenVerwijderen